二月在工作與生活間拉扯有些混亂中悄悄溜走了,

唉,該學習把生活中的執著與果決放到工作上,效果應該會很不錯.

 

某夜,在電視上看到暮光之城 蝕 ,吸引的不是那驚天動地人與吸血鬼的愛情,

而是潔西卡在畢業短短的一分鐘的致詞,卻讓我深刻的記了下來,

"When we were five, they asked us what we wanted to be when we grew up.

Our answers were things like astronaut, president, or in my case, princess.

When we were ten, they asked us again and we answered- rock star, cowboy,or in my case, gold medalist.

But now that we've grown up , they want a serious answer.

Well ,how about this "who the hell knows?"

This isn't time to make hard and fast desicions,it's time to make mistakes.

Take the wrong train and get stuck somewhere chill. Fall in love - a lot.

Major in philosophy because there's no way to make a career out of that.

Change your mind and change it again,because nothing is permanent.

So make as many mistakes as you can. That way, someday, when they ask again,

what we want to be? we won't guess.... we'll know."

 

現在,心中不會徬徨是因為哪條路都會有精采的際遇,

真的很謝謝發哥的看重以及願意去縮小我要的與公司能給的之間的落差,仔細的分析什麼是risk 最小的路,

是阿,能去奧地利surpport又可以做自己已經熟悉的事情怎麼聽都是壓倒性的勝利~,

對一個總是三心兩意的人好不容易找到想繼續做下去的事情,何嘗不誘人呢???

老闆們以過來人的經驗,覺得能在好的公司有好的發展未來應該會有不錯的成就,

But what is the sucessful life? Being the director in the big company? Make a lot of money?

沒錯,這些都是要很努力很努力和意至堅定才能達到的事情,所以我很尊敬他們.

也很珍惜和相信老闆們的分享,相信那都是給年輕的我們在未來的路途上能更順利,

如果我今天三十五歲了,我將會很小心翼翼的並且歡心的接受老闆們的看重並且更加的努力讓自己的未來一片光明,

 

但  現在的我,什麼都沒有~ 沒有家庭,沒有房貸,家人們健健康康的生活著,

有的只是一顆強壯的心臟!

等著去挑戰那所謂辛苦致極,會被中東人歧視到死,以及在剩下的人生中可能一點都不想去的地方痛苦的待上一陣子,

風吹雨打的還是得在現場不能摻傘的情況下分析不知道到底有沒有油的井,還有看似酷炫的海上平台實際上卻可能無聊到每天無論如何都是只能跟海說話的瘋癲狀態. 

能撐多久? 我還真的不知道,也許太軟弱三個月後就哭著回來了,

但有些小小的事情必須在我經歷這些才能完成的東西,

就算繞了一圈,我還想回來這裡,到那時候,相信我也會帶著一些不一樣的東西回來,

Then ,what I want to be? I won't guess.... I'll know.

So Here I come , Dubai~

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    achichichi 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()